مبنا رایانه کیان

جستجو
نکات انتخاب ، نصب و نگهداری ویدئووال

نکات انتخاب ، نصب و نگهداری ویدئووال

ویدئووال یا دیوار تصویری یکی از روش های جدید و پیشرفته برای نمایش محتوا و تصویرسازی است. ویدئو وال از چندین صفحه نمایش کوچک کنار هم تشکیل شده است و یک تصویر بزرگ و یکنواخت را ایجاد می کنند.

ویدئووال می تواند در اندازه ها و شکل های مختلفی باشد و برای مقاصد مختلفی مانند اتاق های کنترل، لابی ها، اتاق های جلسه، استودیوهای تلویزیونی و مکان های عمومی استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم نکات انتخاب ، نصب و نگهداری ویدئووال ها را بگوییم.

انتخاب ویدئو وال

برای انتخاب ویدئووال باید به چند عامل مهم توجه کنید. این عوامل عبارتند از:

  • هدف و کاربرد ویدئووال:  باید مشخص کنید که ویدئووال را برای چه هدفی می خواهید استفاده کنید. برای مثال اگر که می خواهید ویدئووال را برای نمایش داده های حساس و مهم در یک اتاق مدیریت استفاده کنید، باید به کیفیت تصویر، رزولوشن، روشنایی و زاویه دید ویدئو وال توجه کنید.
    اما اگر می خواهید ویدئووال را برای جلب توجه مخاطبان در یک مکان عمومی استفاده کنید، باید به ویژگی‌های دیگر توجه کنید.
  • نوع تکنولوژی ویدئووال: باید مشخص کنید که از چه نوع تکنولوژی تصویرسازی برای ویدئووال استفاده می کنید. انواع رایج تکنولوژی تصویرسازی عبارتند از LCD، LED  و پروجکشن که هریک مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، LCD کیفیت تصویر بالا، مصرف انرژی پایین و قیمت مناسب است، اما دارای حاشیه های مشخص و ضخامت بیشتری نسبت به LED است. LED  روشنایی بالا، زاویه دید گسترده و ضخامت کمتری نسبت به LCD دارد، اما دارای قیمت بالاتر و مصرف انرژی بیشتری است. پروجکشن دارای اندازه و شکل قابل تغییر، قیمت پایین و نصب آسان است، اما دارای کیفیت تصویر پایین تر، نیاز به فضای خالی برای پرتاب تصویر و نیاز به تعویض لامپ های گران قیمت است.
  • محیط و شرایط نصب ویدئووال:  همچنین شما باید محل نصب و حتی چگونگی نصب ویدئووال را هم مشخص کنید. برای مثال، اگر می خواهید ویدئووال را در فضای باز نصب کنید، باید به مقاومت در برابر شرایط جوی، دما، رطوبت و گرد و غبار توجه کنید.
    اگر می خواهید ویدئووال را در فضای بسته نصب کنید، حتما به فاصله ویدئووال از دیوار، سقف و کف ، ارتفاع ویدئووال از سطح زمین ، سیم کشی و امکان دسترسی به ویدئووال توجه داشته باشید.

نصب ویدئووال

نصب ویدئووال یک کار تخصصی است و باید آن را به دست متخصصش سپرد ، شرکت مبنا رایانه کیان نصب و راه اندازی ویدئو وال را به صورت تخصصی برای شما انجام میدهد اما در عین حال برای نصب ویدئووال باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • طراحی و برنامه ریزی:  در ابتدا شما باید محل نصب را انتخاب کرده و سپس طرح کلی ویدئووال را بر اساس هدف، تکنولوژی، محیط و شرایط نصب آن طراحی کنید و همچنین تعداد، اندازه، شکل و چیدمان صفحه نمایش ها را مشخص کنید. در نهایت توجه داشته باشید که  لیست تجهیزات، ابزار و مواد مورد نیاز را هم تهیه کنید.
    پیش از نصب هم حتما سطح دیوار و سقف و کف محل نصب را محکم و صاف کنید و قلاب های مورد نظر را نصب کنید.
  • نصب :  در هنگام نصب ویدئووال، دقت و حوصله داشته باشید. صفحات نمایش را به ترتیب و با رعایت هم ترازی و فاصله یکسان بر روی قلاب ها قرار دهید و سیم کشی های برق و ارتباطات را به درستی انجام دهید. حتما از اتصالات محکم و ایمن استفاده کنید تا از کیفیت و سلامت صفحه نمایش ها اطمینان حاصل نمایید.
  • تنظیم:  پس از نصب ویدئووال نوبت به تنظیمات لازم برای ویدئووال است . شما باید پس از اتصال منبع تصویر به ویدئووال ، رزولوشن، روشنایی، رنگ، کنتراست و شدت صفحه نمایش ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

نگهداری ویدئو وال

برای نگهداری ویدئووال به موارد زیر توجه کنید:

  • تمیز کردن ویدئووال: ویدئووال را به صورت دوره ای و با استفاده از پارچه نرم و خشک یا مرطوب تمیز کنید. باید از مواد شوینده تند و آسیب رسان خودداری کرده و همچنین از هرگونه ضربه و یا خراشیدگی صفحه نمایش ها جلوگیری شود.
  • بررسی ویدئووال: ویدئو‌وال را به صورت دوره‌ای با استفاده از نرم‌افزار‌های مخصوص بررسی کنید تا از کارکرد صحیح و تنظیمات آن اطمینان حاصل شود. همچنین از عدم وجود خطا، اختلال و کاهش کیفیت در ویدئووال مطمئن شوید.
  • تعمیر ویدئووال:  در صورت بروز مشکل در ویدئووال، سریعاً اقدام به تعمیر آن کنید. همچنین حتما از تعویض و تعمیر توسط افراد غیر متخصص جلوگیری کنید تا آسیب جدی تری به ویدئووال شما وارد نشود.

کارشناسان مبنا رایانه کیان تمامی نکات لازم را موقع نصب و تحویل محصول به شما خواهند گفت.

 

برای خرید و دریافت مشاوره ویدئووال میتوانید از طریق این لینک اقدام نمایید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *