مبنا رایانه کیان

جستجو
فواید اسمارت برد در مدرسه

فناوری در کلاس درس: مزایای اسمارت برد ها

اگر “شخصی بروز” هستید، ممکن است آنقدر خوش شانس باشید که یک اسمارت برد یا همان تخته هوشمند در کلاس درس خود داشته باشید. این تخته سفید تعاملی، جایگزین پروژکتور بالای سر در بسیاری از کلاس های درس در سراسر مدارس بین الملل می شود. فناوری اسمارت برد یا تخته هوشمند در کلاس درس می تواند برنامه درسی شما را با گذراندن یک درس معمولی و تبدیل آن به یک درس سرگرم کننده و تعاملی تر غنی کند و به آن هیجان ببخشد. در اینجا چند مورد از مزایای شگفت انگیز استفاده از این فناوری در کلاس درس آورده شده است.

 

  • تخته های هوشمند تجربه یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهند

در کلاس‌های درس در سراسر کشور، تخته‌های هوشمند نصب می‌شوند زیرا این فناوری شگفت‌انگیز نه تنها روش تدریس معلمان را بهبود می‌بخشد، بلکه روش یادگیری دانش‌آموزان را نیز افزایش می‌دهد. اسمارت برد میتواند با طرح عناصر بصری، تجربه یادگیری غنی را برای دانش آموزان فراهم کند. همچنین یادگیری متمایز را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا معلمان می‌توانند سبک‌های مختلف یادگیری را تطبیق دهند. دانش آموزان می توانند تخته سفید را مشاهده کنند، در حالی که دانش آموزان دیگر می توانند با لمس تخته یاد بگیرند. گزینه صفحه لمسی به معلمان اجازه می دهد تا برنامه ها را با ضربه زدن انگشت خود اجرا کنند. این امر نه تنها برای معلم بلکه برای دانش آموزان نیز آسان است.
علاوه بر آن، تجربه یادگیری دانش‌آموز به دلیل توانایی اسمارت برد برای مشاهده اشکال، نمودارها، فیلم‌ها و موارد دیگر درست بر روی صفحه‌نمایش بزرگ مقابلشان، توسط فناوری افزایش می‌یابد. یادگیری آنها بیشتر می شود و بسیاری از دانش آموزان یادگیری درس را سرگرم کننده تر از همیشه می دانند.

 

  • فناوری هوشمند یک فناوری تعاملی است

شاید یکی از بزرگترین مزایای اسمارت برد ها، قابلیت تعاملی بودن آنها باشد. دانش‌آموزان زمانی که به طور کامل درگیر هستند، بهتر یاد می‌گیرند و یادگیری عملی یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است. با استفاده از این فناوری، هر کودک در کلاس توانایی استفاده همزمان از برد هوشمند را دارد. به عنوان مثال، تخته هوشمند پیشرفته این قابلیت را دارند که دانش آموزان از انگشت خود استفاده کنند و مستقیماً روی آنها بنویسند. اکثر بردهای هوشمند دارای فضای کاری مجزا هستند بنابراین چندین کودک می توانند همزمان از برد هوشمند استفاده کنند. این تعامل به دانش آموزان امکان نوشتن، کشیدن یا یادداشت برداری از طریق تبلت را نیز می دهد.

 

  • هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند

استفاده از اسمارت برد ها بسیار آسان است و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. تخته ها از گچ یا نشانگر استفاده نمی کنند (که می تواند کثیف باشد). شما فقط از انگشت یا قلم مخصوص استفاده می کنید. همچنین متوجه خواهید شد که تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

 

  • شما به منابع آنلاین دسترسی دارید

فناوری هوشمند به زبان آموزان امکان دسترسی آسان به منابع آنلاین را می دهد. آنها را می توان در کلاس راه اندازی کرد تا همه دانش آموزان بتوانند هر وب سایت یا ویدیویی را از طریق یک برنامه رایانه ای مشاهده کنند. معلمان به انبوهی از پایگاه های اطلاعاتی دسترسی دارند که می تواند به آنها در تقویت درس های خود کمک کند. دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند به طیف گسترده‌ای از منابع برای کمک به تکمیل پروژه یا انجام تحقیق دسترسی داشته باشند.

  • آنها دوستدار محیط زیست هستند

اگر به دنبال “سبز شدن یا همان زیست محیطی شدن” هستید، این فرصت شماست. اسمارت برد ها سازگار با محیط زیست هستند زیرا نیاز به کاغذ را از بین می برند. نیازی به فتوکپی و پرینت مجموعه مقالات کلاس نخواهد بود. این تابلوهای تعاملی به محیط زیست در از بین بردن تن ها و تن ها کاغذ و جوهر هدر رفته که هر ساله ریخته می شود کمک می کند.

  • بردهای هوشمند امکان یکپارچه سازی فناوری را فراهم می کنند

یکی از مزایای بی شمار بردهای هوشمند، قابلیت ادغام فناوری است. معلمان می‌توانند رایانه‌ها، دوربین‌های ویدیویی، دوربین‌های دیجیتال، میکروسکوپ‌ها و تقریباً هر چیز دیگری را که برای کمک به آموزش فکر می‌کنید، متصل کنند.

 

  • نرخ موفقیت اثبات شده

استفاده از فناوری هوشمند در کلاس درس می تواند به افزایش نمرات آزمون، بهبود یادگیری دانش آموزان، افزایش سواد، افزایش توجه، و افزایش درک کمک کند.

معلمان گزارش می دهند که مزیت شماره یک که در کلاس های درس خود که از تخته های هوشمند استفاده می کنند می بینند، افزایش مشارکت دانش آموزان است. این تابلوهای تعاملی فرصت فوق‌العاده‌ای را برای معلمان فراهم می‌کند تا محیط کلاسی ایجاد کنند که در آن دانش‌آموزان با سبک‌های مختلف یادگیری بتوانند از یکدیگر بیاموزند. این فناوری آسان برای یادگیری تضمین می کند که هم معلمان و هم دانش آموزان آنها در حال توسعه مهارت های قرن 21 هستند که برای موفقیت در دنیای امروز نیاز دارند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *