مبنا رایانه کیان

جستجو
دیجیتال ساینیج  (Digital signage)

دیجیتال ساینیج  (Digital signage)

دیجیتال ساینیج یک پلتفرم پویاست که محتوای ویدئویی یا چندرسانه‌ای را برای اهداف اطلاعاتی یا تبلیغاتی به نمایش می‌گذارد. این سامانه حضور چشمگیری در مکان‌های مختلف مانند ایستگاه‌های اتوبوس، فرودگاه‌ها، رستوران‌های فست‌فود، سینماها و موزه‌ها دارد، که با استفاده از علائم دیجیتال، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. این پلتفرم توانایی تطبیق با نیازهای گوناگون مخاطبان و مشاغل را دارا بوده و می‌تواند به توسعه صنعت ساینیج دیجیتال کمک کند.

 

نمایشگرهای دیجیتال” چیزی بیش تر از فناوری‌های نمایشی مانند LCD، LED  هستند .

ویژگی های متمایز نمایشگر های دیجیتال ساینیج:

  1. محتوا: صدا، ویدیو، تصاویر، متن و غیره که برای انتقال پیام‌های منحصر به فرد شخصی سازی می‌شوند.
  2. سخت‌افزار: اجزاء فیزیکی از جمله صفحه‌نمایش، پایه‌ها، دوربین‌ها.
  3. نرم‌افزار: امکان مدیریت محتوا با توجه به نیاز کاربر

 

انواع مختلف کاربرد تابلوهای دیجیتال (Digital signage)

عمومی: ارائه اطلاعات مرتبط با موقعیت مکانی ، مانند اخبار، آب و هوا و نقشه.

شرکتی: تمرکز برای به اشتراک گذاری اطلاعات، رزرو اتاق جلسه و آموزش.

فروش: بررسی نمونه کارها و خدمات، ارائه نمونه‌ها و نمایشگاه‌ها.

گردشگری و راه یابی: ارائه راهنمایی در مسیر یابی، معرفی نقاط جذاب و اطلاعات شهر.

فروشگاهی: امکان نمایش محصولات، و ارائه آینه هوشمند.

نمایشگرهای رستوران: حمایت از خدمات خودگردان، نمایش منوی دیجیتال و ارائه گزینه‌های سفارش آنلاین.

تبلیغات بازاریابی، گرافیک حرکتی: استفاده از تبلیغات، ایجاد جو و اضافه کردن المان‌های بازی.

تابلوهای موزه: کمک به مسیریابی و بهبود تجربه بازدیدکنندگان و ارائه تورهای دیجیتال.

تابلوهای آموزشی: استفاده اساتید در تدریس، کمک به مسیریابی در دانشگاه و کتابخانه.

نمایشگرها و تابلوهای نمایشگاه و نمایشگاه: ارائه کاتالوگ‌های تعاملی، مدیریت ثبت‌نام بازدیدکنندگان و ادغام شبکه های ارتباطی را پشتیبانی می‌کنند.

 

مزایای استفاده از ساینیج دیجیتال برای شرکت‌ها:

  • افزایش همکاری کارمندان و ایجاد انگیزه برای مشارکت در طرح‌های شرکت
  • نصب کردن نمایشگر در مکان‌های در دید کارکنان باشه ، مانند راهروها، آسانسورها، سالن‌های غذاخوری، لابی و خطوط تولید.
  • کاهش حوادث محیط کار و افزایش آمادگی در مواقع اضطراری
  • اطلاع‌رسانی درباره‌ی نام‌های تجاری، محصولات و فعالیت‌های شرکت
  • امکان تغییر محتوای پخش شده برای مکان‌های مختلف در ساعات یا زمان‌های مختلف روز
  • نمایش پیام‌های خاص به گروه‌های خاص از مخاطبان
  • اختصاص دسترسی به نمایشگرها برای به‌روزرسانی از محیط‌های مختلف مانند دفتر شخصی، محل کار یا مکان‌های دیگر
  • نمایش دستاوردها، بهره‌وری و اهداف شرکت برای کارمندان و مراجعین شرکت
  • جلوگیری از تداخل در برنامه‌ریزی برای استفاده از اتاق‌های کنفرانس
  • این امکانات به کارفرمایان کمک می‌کند تا بهترین ارتباط را با کارکنان خود برقرار کنند و اطلاعات مهم را به طور مؤثر منتقل کنند

 

انواع مختلف ساینیج دیجیتال

 

نمایشگرهای تبلیغاتی DOOH

تابلوهای مدرن جهت اجاره‌ی فضای تبلیغاتی، به صورت استراتژیک در محیط‌های خارجی برای دید پذیری بیشتر قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، یک نمایشگر DOOH ممکن است یک تابلوی دیجیتال بزرگ با دید از بزرگراه یا یک صفحه نمایش کوچک در ایستگاه اتوبوس باشد که هر دو با تبلیغات پویا مردم را جذب می‌کنند.

 

نمایشگرهای استندی دیجیتال

صفحه‌های LCD مستقل در مناطق با تردد ، نظیر لابی‌های هتل و رسپشن بیمارستان ، برای کاربرد های مختلف از جمله نمایش پوسترهای دیجیتال، پخش آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی برندینگ ، خوشامد گویی به بازدیدکنندگان و راهنمایی با کیوسک‌های تعاملی . به عنوان مثال، یک استندی الکترونیکی در یک هتل میتواند اتاق های رزرو شده و خالی را نمایش دهد و مسیرهای راهنمایی به سمت اتاق‌های کنفرانس و همایش ها را نشان دهد، در حالی که در یک بیمارستان میتواند شیفت کاری پرسنل و اطلاعات تسویه حساب و راهنمایی‌های طبقه‌ای را ارائه دهد.

 

تابلوهای منو دیجیتال

با طراحی مدرن تابلوهای منو دیجیتال برای رستوران‌ها و کافه‌ها روش جدیدی برای ارائه منوی خود دارند. این تابلوها از منوهای استاتیک متمایز هستند و می‌توانند در زمان واقعی به‌روزرسانی شوند تا تغییراتی مانند موارد تمام شده یا اضافه‌شده به منو را نمایش دهند، مشابه ویرایش یک سند در رایانه. به عنوان مثال، یک کافه می‌تواند فوری یک ویژه فصلی را بلافاصله نمایش دهد یا یک مورد که دیگر موجود نیست را حذف کند، به‌طوری که منو همیشه اطلاعات کنونی و دقیق را به مشتریان ارائه دهد.

 

ویدیو وال

دیوارهای ویدیو از چند صفحه نمایش که با هم ترکیب شده‌اند تشکیل شده‌اند و یک سطح نمایش گسترده را تشکیل می‌دهند که به عنوان یک ‘کلاژ از صفحه‌های نمایش’ یکپارچه عمل می‌کنند. آن‌ها تصاویر با وضوح بالا را ارائه می‌دهند و معمولاً برای ارائه رسانه به مقیاس بزرگ استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، دیوار ویدیوی دیجیتال یک موزه، نمایش‌های تعاملی و با وضوح بالای آثار تاریخی و زمانبندی را ارائه می‌دهد و به بازدیدکنندگان تجربه آموزشی  ارائه می‌دهد.

 

نمایش‌های تعاملی

صفحه‌نمایش‌هایی هستند که کاربران می‌توانند به‌صورت فیزیکی با دستگاه تعامل کنند. این نمایش‌ها معمولاً به‌صورت کیوسک‌های خودخدمتی و غرفه‌های اطلاعات دیجیتال دیده می‌شوند. برخی از کاربردهای معمول نمایشگرهای تعاملی شامل تابلوهای منوی خودسرویس، سیستم‌های خودراه‌اندازی فرودگاه، منابع دیجیتال در موزه‌ها، نقشه‌های تعاملی جستجوی مسیر و غیره می‌باشد.

 

نمایش‌های جذاب

اغلب بزرگتر از نشانه‌های دیجیتال استاندارد، برای افزایش تجربه دیداری با ویژگی‌هایی مانند محتوای ۳ بعدی، شبیه‌سازی‌ها و واقعیت مجازی طراحی شده‌اند که تجربه بصری زنده‌رنگی را فراهم می‌کنند. در یک دهه گذشته، فناوری نمایشی دیجیتال به طور قابل‌توجهی پیشرفت کرده است. در حال حاضر، بازار مجموعه‌ای گسترده از انواع صفحه‌ها را ارائه می‌دهد تا به نیازها و ترجیحات مختلف پاسخ دهد.

 

صفحه‌های نمایش LED صنعتی

این نمایشگر‌ها از ‘پیکسل‌ها’ تشکیل شده‌اند که در واقع یک سری نور LED متصل به هم هستند، نمایش‌های LED روشنایی بالا را ارائه می‌دهند و برای ویترین های بیرونی بسیار مناسب هستند.

 

صفحه‌های نمایش LCD صنعتی

این نوع نمایشگر بسیار کارآمد هستند، مصرف انرژی آن‌ها به طور قابل‌توجهی کمتر از نمایش‌های LED است. با این حال، آن‌ها به اندازه صفحه‌های LED انعطاف‌پذیر نیستند و از این رو نمی‌توانید آن‌ها را روی سطوح منحنی استفاده کنید.

 

صفحه‌های نمایش مصرف‌کننده

این ها اساساً تلویزیون‌های خانگی ما هستند. در حالی که تلویزیون‌های هوشمند به راحتی می‌توانند به تابلوهای نشانی دیجیتال تبدیل شوند، به طور کلی توصیه می‌شود از آن‌ها برای مصارف تجاری استفاده نکنید زیرا برای مصرف مداوم ساخته نشده‌اند و به همین دلیل ممکن است به سرعت خراب شوند.

 

جمع بندی

با رشد قابل توجه این صنعت از 20.8 میلیارد دلار در سال 2019 به 29.6 میلیارد دلار تا سال 2024، این فعالیت‌ها نشان‌دهنده تأثیر بی‌نظیر و چشم‌انداز روشن آینده آن است. از یک سیستم تحویل محتوای غیرفعال به یک پلتفرم تعاملی پیشرفته که محتوا را به صورت همزمان و در زمان واقعی ارائه می‌دهد و تجربه تعاملی بیشتری را فراهم می‌کند، دیجیتال ساینیج به عنوان یک ابزار مهم در زمینه تبلیغات و ارتباطات مدرن، در حال رشد و توسعه است.

اطلاعات دقیق تر درباره دیجیتال ساینیج  (Digital signage) را میتوانید با تماس با کارشناسان مبنا رایانه کیان دریافت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *