مبنا رایانه کیان

جستجو
بررسی ویژگی های اسمارت برد

بررسی اجمالی اسمارت برد

اسمارت برد (smart board) یک تخته هوشمند تعاملی میباشد که امروزه جایگزین وایت‌برد شده است و ابزار های کاملی را به منظور ارائه ، تدریس ، مدیریت و پرزنت بهتر در اختیار ما میگذارد.
صفحه لمسی اسمارت‌برد این امکان را میدهد که به جای موس از انگشتان خود برای پیمایش و یا ویرایش اسناد ، وب گردی و غیره استفاده کنید.
همچنین وجود قلم های اختصاصی آن موجب میشود که همان حس و حال و راحتی وایت‌برد را داشته باشید.

در این مقاله به بررسی اجمالی اسمارت برد ها میپردازیم.

 

ویژگی های اسمارت برد

از جمله ویژگی‌های اصلی این دستگاه ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- آموزش تعاملی:

در محیط آموزشی و کلاس درس،  امکان تدریس تعاملی را فراهم می‌کند. اساتید و معلمان می‌توانند محتواهای آموزشی را بر روی تخته هوشمند نمایش داده و با دانش‌آموزان یا شرکت‌کنندگان در جلسات تعامل داشته باشند و مطالب خود را توسط قلم روی آن بنویسند.

2- همکاری و گروه‌بندی:

به گروه‌ها و تیم‌ها امکان می‌دهد تا با هم همکاری کنند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند و به صورت همزمان بر روی یک پروژه یا مسئله کار کنند.

3- جلسات تجاری و کنفرانس:

در جلسات تجاری و کنفرانس‌ها، اسمارت‌برد می‌تواند به عنوان یک ابزار همکاری و ارائه اطلاعات مفید عمل کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند اطلاعات را به صورت زنده نمایش دهند و نمودارها و نقشه‌ها را بررسی کنند و حتی تصویر اسمارت را روی سیستم خود مشاهده کنند.

4- ضبط و ذخیره‌سازی جلسه:

برخی از اسمارت‌بردها امکان ضبط جلسه و ذخیره کردن آن را دارند. این امکان به شرکت‌کنندگان جلسه کمک می‌کند تا بتوانند مطالب و نتایج جلسه را به صورت دقیق ثبت کرده و در اختیار داشته باشند.

5- رأی‌گیری و نظرسنجی:

اسمارت بردها دارای ویجت‌های کاربردی هستند که به کاربران برای انجام اموری مانند گرفتن اسکرین‌شات، تایمر و… کمک می‌کنند. یکی از این ویجت‌های کاربردی، Vote می‌باشد که برای رأی‌گیری و نظرسنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6- تعامل با نرم‌افزارها و برنامه‌ها:

اسمارت‌بردها می‌توانند به عنوان یک رابط تعاملی برای نرم‌افزارها و برنامه‌ها عمل کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از قلم هوشمند، نقشه‌ها را بررسی کنند، تصاویر را ویرایش کنند یا حتی از برنامه‌های آموزشی استفاده کنند.

7- بهبود تجربه کاربری:

این دستگاه دارای ویژگی‌هایی مانند تشخیص حرکات دست، تشخیص قلم هوشمند و قابلیت تعامل با چند نفره هستند. این ویژگی‌ها باعث بهبود تجربه کاربری می‌شوند و امکانات جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهند.

8- پشتیبانی از فرمت‌های مختلف:

همچنین قابلیت نمایش محتوا از منابع مختلف را دارند. از جمله این منابع می‌توان به فایل‌های PDF، تصاویر، ویدئوها و اسناد متنی اشاره کرد. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوا را به راحتی به اشتراک بگذارند و از آن استفاده کنند.

9- کاهش هدررفت و استفاده بهینه از منابع:

با کاهش مصرف کاغذ و جلوگیری از هدررفت منابع، به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند. همچنین امکان به اشتراک گذاری محتوا با دیگران در زمان واقعی و به صورت آنلاین، به بهره‌وری بیشتر از منابع کمک می‌کند.

به طور خلاصه، اسمارت ها با ترکیب تکنولوژی و تعامل، به کاربران امکاناتی را فراهم می‌کنند که در محیط‌های آموزشی، کسب‌وکارها و جلسات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

کاربردهای Smart Board

از جمله کاربرد های smart board میتوان به استفاده آن در موارد زیر اشاره کرد:

مدارس و آموزشگاه‌ها

از دغدغه های بزرگ دانش آموزان میتوان به این اشاره کرد که زمان زیادی برای یادداشت برداری از روی مطالب تخته را ندارند
تخته های هوشمند جی پلاس علاوه بر اینکه این مشکل را حل کرده
قابلیت آموزشی دیگر را هم اعم از اتصال به سیستم شخصی یا ستفاده از حافظه های شخصی و غیره را نیز در اختیار معلمان و دانش آموزان گذاشته است.

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک

ارائه ها و پرزنت های سازمانی خود را میتوانید هوشمند تر و دقیق تر کنید.
همچنین از قابلیت هایی مانند رای گیری ،ویدئوکنفرانس،قابلیت انتقال تصویر به گوشی یا سیستم افراد و غیره آن استفاده کرد.

اسمارت‌برد های جی پلاس دارای سیستم عامل پیشفرض اندروید بوده و همچنین قابلیت ارتقا به ویندوز را هم دارند.
با وجود این سیستم عامل ها شما میتوانید از امکانات موجود درون این سیستم عامل ها هم به طور کامل استفاده کنید.

اطلاعات دقیق تر درباره اسمارت برد‌ها را میتوانید با تماس با کارشناسان مبنا رایانه کیان دریافت کنید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *