نمایشگر دیجیتال 🖥️ در مقابل ویدیو وال 📺
دیجیتال ساینیج و ویدئو وال در حالی که نام این دو محصول اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما هرکدام به جنبه های مختلف یک فناوری اشاره دارند. ویدئو وال از چند صفحه نمایش برای ایجاد یک نمایشگر بزرگتر تشکیل شده است. از سوی دیگر دیجیتال ساینیج به محتوای با کیفیتی که در صفحه نمایشگر نمایش داده می شود اشاره دارد.
تفاوت ها
- فناوری نمایش:
- دیجیتال ساینیج : از یک واحد نمایشگر برای نمایش محتوا استفاده میکند.
- ویدئو وال: از ترکیب چندین واحد نمایش برای ایجاد یک منطقه نمایش بزرگتر استفاده میکند.
- هدف و استفاده:
- دیجیتال ساینیج : برای نمایشهای کوچکتر در مناطقی مانند فروشگاهها، رستورانها و لابیهای شرکتی ایدهآل است.
- ویدئو وال : برای نمایشهای بزرگتر در مکانهایی مانند اتاقهای کنترل، مراکز فرماندهی، ورزشگاهها و فضاهای بزرگ مثل رویداد ها مناسب است.
- اندازه و انعطافپذیری:
- دیجیتال ساینیج : محدود در اندازه براساس ابعاد واحد نمایش است.
- ویدئو وال : با ترکیب چندین واحد نمایش امکان انعطافپذیری در اندازه و مقیاس بندی را فراهم میکند تا منطقه نمایش بزرگ و بیدرز ایجاد شود.
- یکپارچگی و تأثیر بر مخاطبین:
- دیجیتال ساینیج : محتوا را بر روی یک صفحه نمایش نشان میدهد و برای ارائه پیامها یا تبلیغات منفرد مناسب است.
- ویدئو وال: تصاویر با تأثیر بالا را با یکپارچهسازی چندین واحد نمایش ارائه میدهد و توجه در مناطق بازدید بالایی را جلب میکند.
- عمر مفید و مقاومت:
- دیجیتال ساینیج : به طور کلی مدت زمان عمر کوتاهتری نسبت به دیوار ویدیو دارد.
- ویدئو وال : برای عملکرد پیوسته و استفاده بلندمدت طراحی شده است و مقاومت و امکان استفاده برای برنامه ها در 24 ساعت 7 روز هفته است.
- هزینه و پیادهسازی:
- دیجیتال ساینیج : معمولاً اقتصادیتر برای نمایشگرهای فردی و نصب و مدیریت آسانتر است.
- ویدئو وال : سرمایهگذاری اولیه بالاتری نسبت به چندین واحد نمایش، نصب پیچیده و نیاز به نگهداری را به دنبال دارد.
مزایا و معایب دیجیتال ساینیج
- مزایا:
- راهاندازی ساده، به ویژه برای مانیتورهای کوچک و تکی.
- به نسبت هزینه نصب ، راه اندازی و همچنین نگه داری کمتری دارد.
2. معایب:
- انعطاف پذیری طراحی محدودتر نسبت به ویدیو وال.
- به دلیل استفاده از یک مانیتور تنها ممکن است بر روی یک دیوار بزرگ چندان کاربردی نباشد نسبت به ویدیو وال.
مزایا و معایب ویدئو وال
- مزایا:
- با توجه به ویژگی انعطاف پذیری ، طراحی آسان برای تلفیق با دیوار و فضا های مختلف.
- امکان نمایش همزمان محتوای مختلف برای به اشتراک گذاری اطلاعات چندگانه.
2. معایب:
- نیاز به پردازنده با کیفیت برای نمایش بهینه محتوا.
- نصب زمانبر تر نسبت به دیجیتال ساینیج
ویدئو وال یا دیجیتال ساینیج کدام مناسب هر کسب و کار است ؟
یکی از ویژگیهای جالب درباره تابلوهای ویدیویی مدرن و تابلوهای دیجیتال این است که بیشتر از سختافزاری غیر از سیستمهای اختصاصی قابلیت اجرا دارند. در بسیاری از موارد، تابلوهای دیجیتال و ویدیویی میتوانند تنها با یک کامپیوتر اداره شوند.
این باعث میشود هر دو گزینه برای افراد و همچنین شرکتها و سازمانهای بزرگتر بهتر دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، دانشجویان و اساتید دانشگاهها میتوانند به راحتی از این فناوری با وصل کردن لپتاپ شخصی خود استفاده کنند.
اما، با وجود دسترسی آسانتر به هر دو تابلو دیجیتال و ویدیویی، کدامیک برای شما بهتر است؟
- محدودیت هزینه: اگر بودجه کمی برای سرمایه گذاری اولیه دارید ، آنوقت دیجیتال ساینیج بهترین انتخاب خواهد بود.
- محیط دانشگاهی: ویدیو وال ها میتوانند یک ابزار ارتباطی مفید باشند، به ویژه اینکه میتوانید به طور همزمان نمایشگرهای مختلف را فعال کنید و اطلاعات متنوع را در زمان تدریس با یک کلیک ساده نمایش دهید.
- محیط رستوران: دیجیتال ساینیج به صاحبان رستوران این امکان را میدهند که در سریعترین زمان منوها را بهروزرسانی کنند.
- محیط تولید: ویدیو وال میتواند به صورت همزمان اطلاعات مختلف را نمایش دهند، طوری که به نظر بیاید دیوار یک صفحه یکپارچه است.
- محیط منزلی: در حال حاضر، تابلوهای دیجیتال بیشتر در منازل معقول است، جایی که ممکن است از صفحههای کوچک برای نمایش آلبوم عکس مداوم استفاده کنید.
جمع بندی
برای نمایشهای کوچکتر و منفرد، انتخاب نمایشگر دیجیتال(دیجیتال ساینیج) است و برای نمایشهای بزرگ و پرتأثیر، ویدیو وال مناسب است. هر کدام بر اساس ابعاد نمایش، محیط استفاده، و بودجه مدنظر نیازهای متفاوتی را پوشش میدهد. برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .
اطلاعات دقیق تر درباره دیجیتال ساینیج (Digital signage) را میتوانید با تماس با کارشناسان مبنا رایانه کیان دریافت کنید.