مبنا رایانه کیان

جستجو
محتوای یک ویدیو وال - چرا یک ویدئو وال

چرا ویدئو وال؟

ویدئو وال معمولاً به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد و اغلب، گران‌ترین کالای خطی در هزینه سرمایه گذاری یک مرکز برای یک پروژه صوتی یا تصویری است. در حالی که ویدئووال به عنوان یک نمایشگر عمل می کند، همیشه مهم است که به یاد داشته باشید که یک سیستم است.

پردازنده های ویدئووال از نظر هزینه جزء مهمی از ویدئو وال هستند. آنها ویژگی های مشترک با مقیاس کننده های معمولی یا پردازنده های ویدیویی را ارائه می دهند، اما دارای ورودی، خروجی و قابلیت پردازش بیشتری هستند. افزایش تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها الزاماتی را برای ابعاد بسیار بیشتری از پردازش و بهبود تصویر ایجاد می‌کند و ارزش بیشتری نیز دارد.

ویدئو وال ها دارای چندین ویژگی و مزیت متمایز هستند، با قابلیت نمایش تصویر و انعطاف پذیری که به سادگی نمی توان آن ها را به دست آورد.

به دلیل سرمایه‌ لازم برای تهیه و نصب ویدئووال، یک طراح بی‌تجربه ممکن است که به دنبال ابزار جایگزین برای ارائه تصاویر بزرگ یا چندین منبع به طور همزمان باشد. این ابزارها می تواند شامل افزایش اندازه تصویر از یک پروژکتور منفرد، استفاده از سوئیچینگ و توزیع سیگنال معمولی به جای یک پردازنده ویدئو وال، یا نصب پنل های LCD مستقل روی دیوار به جای آرایه ویدیووالی یکپارچه باشد. با این حال، ویدئووال ها دارای چندین ویژگی و مزیت متمایز هستند، با قابلیت نمایش تصویر و انعطاف‌پذیری که به سادگی نمی‌توان به آنها دست یافت.

 

  • تراکم پیکسلی بالا

تراکم پیکسلی تعداد پیکسل ها در واحد سطح است و با وضوح و اندازه صفحه نمایشگر تعیین می شود. هنگامی که یک تصویر نمایش داده شده بزرگ می شود، تراکم پیکسل کاهش می یابد. با این حال، برای یک ویدئو وال، تراکم پیکسل بدون توجه به اندازه آرایه ثابت است، زیرا بر اساس واحد نمایشگر فردی است. بزرگ کردن آرایه وضوح کلی ویدئو وال را افزایش می دهد.

یک ویدئووال معمولاً تراکم پیکسلی بسیار بالاتری نسبت به تصویری با همان اندازه ارائه می دهد. یک تصویر را می‌توان برای بزرگ‌نمایی روی ویدئو وال ارتقا داد، به طوری که آرایه را بدون افت کیفیت تصویر پر می‌کند. در مقابل، بزرگنمایی قابل توجه تصویر از پروژکتور وضوح ظاهری و کیفیت تصویر را کاهش می دهد.

 

  • خلاقیت با اشکال و اندازه های نمایشگر

یک ویدئووال با “کاشی کاری” چندین دستگاه نمایشگر با هم ایجاد می شود. با کاشی کاری نمایشگرها، ویدئو وال ها با هر اندازه و نسبت ابعادی را می توان ساخت، اغلب به روش های بسیار خلاقانه. طرح نمایش ویدئووال هرگز نباید به نسبت های استاندارد 16:9، 16:10 یا 4:3 نمایشگرهای تک محدود شود. علاوه بر این، نمایشگرها در یک ویدئووال را می توان به صورت افقی یا عمودی یا حتی ترکیبی از هر دو جهت دهی کرد و امکانات خلاقانه را بیشتر افزایش داد.

 

 

  • ردپای کوچک

یک پروژکتور جلو معمولاً به فاصله پرتاب قابل توجهی نیاز دارد تا تصویری تولید کند که بخش قابل توجهی از دیوار را پر کند. الزامات عملی فاصله پرتاب ممکن است تعداد شرکت کنندگان مجاز در اتاق را بدون مسدود کردن تصویر ارائه شده محدود کند، حتی زمانی که از لنزهای زاویه باز ویژه استفاده می شود. ویدئو وال ها متشکل از پنل های مسطح یا مکعب های طرح ریزی شده، به دلیل عمق ثابت هر نمایشگر، ردپای فشرده ای را اشغال می کنند. این عمق بدون توجه به اینکه ویدئووال چقدر بزرگ است ثابت می ماند. شکل زیر را ببینید. یک آرایه نمایشگر با عرض 20 واحد و ارتفاع 10 واحد، عمق یکسان یک دستگاه نمایشگر را به اشتراک می گذارد.

ویدئو وال در دسته ویدیو وال

 

  • روشنایی ثابت

یک تصویر روشن و شفاف برای نمایش ویدیو بسیار مهم است. چه توسط نیروی کاری که اطلاعات روی صفحه را تفسیر می کند، چه توسط مشتریانی که به طور معمول به تابلوهای دیجیتال در یک محیط خرده فروشی نگاه می کنند، تصاویر باید به اندازه کافی روشن باشند تا محتوا واضح و به راحتی رمزگشایی شود.
ویدئووال ها بدون در نظر گرفتن اندازه، تصاویری همیشه روشن و جذاب را به بینندگان ارائه می دهند. در حالی که با افزایش اندازه تصویر، یک پروژکتور روشنایی خود را از دست می دهد، زیرا نمایشگرهای بیشتری به دیوار ویدیو اضافه می شود، روشنایی کاهش نمی یابد. یک ویدئو وال با 40 صفحه نمایش به همان اندازه یک ویدئووال با چهار صفحه نمایش روشن است.

 

برای کوتاهی متن و عدم خستگی شما دوستان عزیز، گروه مبنا رایانه کیان این مقاله را در دو بخش برای شما تهیه کرده اند. شما دوستان عزیز میتوانید اینجا را کلیک کنید و بخش دوم این مقاله را بخوانید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *