سه روش برای متحمل کردن اتاق کنترل حین استفاده از ویدئو وال

راه های افزایش بهره وری ویدئو وال در اتاق کنترل (بخش دوم)

در این مطلب با بخش دوم راه های افزایش بهره وری ویدئو وال در اتاق کنترل همراه شما دوستان عزیز هستیم. برای خواندن بخش اول این مطلب میتوانید از طریق این لینک اقدام بفرمایید و یا از صفحه بلاگ ما دیدن بکنید.


  • 2. تجسم متمرکز و مدیریت ویدئو وال

سناریویی را تصور کنید که در آن یک اتاق کنترل کاملاً یکپارچه، همه سیستم‌های خود را در یک مکان هماهنگ کرده است تا تلاش‌ها را در طول یک فاجعه یا رویداد بزرگ متحد کند. توانایی اپراتور برای کنترل هر محتوایی روی ویدئو وال، مانند دوربین‌های امنیتی، فید رسانه‌ها، و داده‌های موقعیت مکانی نقشه‌برداری جغرافیایی، برای کمک به ارتقای پاسخ ایمن‌تر و دقیق‌تر در این زمینه بسیار مهم است. یک سیستم کنترل ویدئو وال متمرکز، یکپارچه و قابل اجرا، کارایی تیم‌ها را برای کار مستقل و مشترک با افزایش دید در سایر ذینفعان افزایش می‌دهد.

  • یک پلتفرم مرکزی واحد؟ بسیار آسان است!

به طور سنتی، ویدئو وال به عنوان یک نمایشگر استاتیک استفاده می شد. در اتاق کنترل مدرن، ویدئو وال یک ابزار کاری پویا است. اپراتورها انتظار دارند که ویدئووال را با همان تجربه کاربری که دسکتاپ خود را مدیریت می کنند، مدیریت کنند. این باید مانند یک افزونه از دسکتاپ آنها احساس شود. از این رو، برای ارائه دهندگان راه حل مهم است که پیچیدگی فناوری را از اپراتورها کاهش دهند تا بتوانند بر مأموریت خود تمرکز کنند تا پاسخگویی و تصمیم گیری حیاتی را افزایش دهند.

حداقل ابزار مورد نیاز برای پیکربندی، مدیریت و کنترل تمام محتوای بصری در یک اتاق کنترل، بهتر است. در حالت ایده‌آل، اپراتورها فقط می‌خواهند یک رابط کاربری ONE را برای تمام نیازهای بصری خود یاد بگیرند، چه برای کنترل دسکتاپ یا ویدئووال. البته، چنین رابطی باید:

  1. ساده و شهودی باشید تا آموزش اپراتور را کاهش دهید و به او اجازه دهید به راحتی تمام نیازهای بصری خود را پیکربندی و اجرا کند و در نتیجه کارایی خود را افزایش دهد.
  2. نیازی به برنامه نویسی نداشته باشد. یک رابط کاربری کشیدن و رها کردن آسان ارائه دهید که برای ایجاد تنظیمات از پیش تعیین شده و راه‌اندازی آن‌ها از یک کنترل پنل نیازی به برنامه‌نویسی نداشته باشد. به این ترتیب، هر کسی می تواند آن را انجام دهد. 
    
    
    
  • به ماموریت دقت کنید، نه به تکنولوژی!

اپراتورها نباید نگران فناوری باشند. آنها باید بتوانند هر محتوای بصری، اعم از دوربین، برنامه یا داشبورد را در دسترس خود داشته باشند و به راحتی آن را روی هر سطحی نمایش دهند. ممکن است فکر کنید که این واقعاً واضح است، اما تعداد کمی از کنترلرهای ویدئو وال قادر به پردازش همزمان منابع IP، AV و IT در حین کار با سطوح نمایشگر با وضوح و نسبت ابعاد مختلف هستند. این قابلیت فناوری ترکیبی نامیده می شود: گرفتن هر نوع منبع و تجسم آن بر روی هر صفحه نمایش.

مزایای استفاده از کنترلر ویدئو وال چیست؟

  • یکپارچه سازی VMS

در اکثر امکانات نظارت امنیتی، یک VMS (سیستم مدیریت ویدئو) مانند Genetec یا Milestone وجود دارد. یافتن یک نرم افزار مدیریت ویدئو وال که با VMS مورد استفاده ادغام شده باشد، عملیات در اتاق کنترل را تا حد زیادی تسهیل می کند و یک تجربه تجسم یکپارچه ایجاد می کند.

 

  • 3. اتوماسیون و نظارت از راه دور

بزرگ‌ترین چالش در اتاق‌های کنترل، افزایش حجم داده‌ها است: «داده‌های بزرگ». با این همه اطلاعات برای پردازش، برای چشم انسان غیرممکن است که همه آنها را بگیرد. اینجاست که اتوماسیون وارد می‌شود. هر چیزی که می‌تواند خودکار شود، باید باشد تا بهره‌وری در اتاق‌های کنترل افزایش یابد. می توانید با کاهش کارهای تکراری و فرآیندهای دستی شروع کنید. اما مهمتر از آن، چگونه به آلارم ها و هشدارها سریعتر واکنش نشان می دهید؟ با دیدن سریع‌تر حیاتی‌ترین منابع اطلاعات و در عین حال نگاه پرندگان به وضعیت. در اینجا دو راه برای افزایش بهره وری از طریق اتوماسیون تجسم وجود دارد.

اکثر سیستم‌های نرم‌افزاری نظارت قبلاً نوعی اتوماسیون دارند. چالش، اتوماسیون بین سیستم‌های مختلف است که مستقیماً به هم مرتبط نیستند، به منظور ایجاد یک رویداد بر اساس ترکیبی از سیگنال‌های آن سیستم‌های مختلف.

  • (مثال) مرکز نظارت بر ترافیک: ممکن است یک زنگ هشدار توسط یک چراغ راهنمایی ناکارآمد از سیستم هماهنگ سازی چراغ راهنمایی فعال شود و در همان زمان، یک وسیله نقلیه متوقف شده در منطقه توسط یک سیستم مدیریت ویدیویی شناسایی شود. این ترکیبی از رویدادها ممکن است واکنش انتقادی تری نسبت به هر یک از اینها به صورت جداگانه ایجاد کند. سیستمی که بتواند چنین ترکیبی را از چندین سیستم مستقل پردازش کند، می تواند بهره وری را تا حد زیادی افزایش دهد.

چگونه می توان این کار را انجام داد؟ این کار با نرم افزار تشخیص رنگ انجام می شود که قادر است تغییر رنگ را بر روی صفحه نمایش یا ویدئووال از ترکیبی از تغییرات رنگی که از چندین برنامه به طور همزمان ایجاد می شود، تشخیص دهد.

سه روش برای متحمل کردن اتاق کنترل حین استفاده از ویدئو وال

  • اتوماسیون سفارشی

در یک اتاق کنترل، شما همیشه به یک راه آسان برای برنامه‌ریزی کارهای تکراری مانند باز کردن یک طرح روی یک ویدئو وال خاص یا تغییر سیگنال صوتی به یک کانال خاص، یا حتی تنظیم مجدد طرح‌بندی ویدئووال و نور اتاق برای تغییرات شیفت کاری نیاز دارید. چنین دستوراتی باید به راحتی توسط یک دکمه روی یک کنترل پنل فعال شوند. دادن آزادی عمل به اپراتورها برای تغییر طرح‌بندی و کنترل دستگاه‌ها با یک لمس ساده باعث صرفه‌جویی در زمان با حذف کارهای تکراری می‌شود، اما زمان پاسخ‌دهی را در مواقع ضروری نیز کاهش می‌دهد.

سه روش برای متحمل کردن اتاق کنترل حین استفاده از ویدئو وال

℘  نرم افزار ویدئووال خود را بطوری انتخاب کنید که راه آسانی برای ایجاد چنین دستورات ماکرو بدون نیاز به برنامه نویسی داشته باشد. آخرین چیزی که می خواهید این است که هر بار که رویه های شما تغییر می کند مجبور به استخدام یک برنامه نویس باشید.  ℘

اپراتورها و ناظران باید قادر به ایجاد پنل های کنترلی موقت و کاملاً قابل تنظیم همزمان با مواجهه با سناریوهای جدید و تکامل رویه های کاری باشند. توانایی ایجاد پنل های جدید با کنترل های جدید در هر زمان بدون نیاز به تماس با برنامه نویس کلیدی است.

سه روش برای متحمل کردن اتاق کنترل حین استفاده از ویدئو وال

  • نتیجه

عصر جدید اتاق‌های کنترل، یک سیستم فناوری هوشمندتر و یکپارچه است که رفاه اپراتورها را نیز در نظر می‌گیرد. نتیجه افزایش بهره وری در اتاق کنترل، با اشتباهات کمتر و حل سریعتر رویدادهای مهم است. اثربخشی به اشتراک گذاری و تجسم داده ها در یک محیط اتاق کنترل می تواند پیامدهای جدی داشته باشد زیرا اپراتورها باید توانایی کنترل آنچه را که در زمان نیاز به دیدن آن می بینند داشته باشند تا تصمیمات بهتر و آگاهانه تری بگیرند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *