کیوسک لمسی یا همان استند چیست؟

کیوسک لمسی یا همان استند چیست؟

استفاده از کیوسک لمسی و غیرلمسی دیجیتال در حال افزایش است و با توجه به کاربردها و مزایای فراوان آنها، درک دلیل آن دشوار نیست. استند های لمسی اطلاعات و خدمات را سریع و راحت ارائه می دهند. در زیر، مزایای سرمایه‌گذاری در کیوسک لمسی و اینکه چرا گرایش به سمت استفاده از آن‌ها هیچ نشانه‌ای از کند شدن را نشان نمی‌دهد را مورد بحث قرار خواهیم داد.

کیوسک لمسی یا همان استند چیست؟

کیوسک لمسی تعامل را از طریق نوع خاصی از نمایشگر دیجیتالی امکان پذیر می کند که به فشار یا قرار دادن انواع خاصی از اشیاء روی صفحه مانند انگشت یا قلم پاسخ می دهد. استند های لمسی می توانند عملکردی را برای کاربران نهایی فراهم کنند که کیوسک های سنتی، ثابت یا غیر لمسی نمی توانند، زیرا امکان تعامل بیشتر را فراهم می کنند. کیوسک لمسی می‌تواند اطلاعات، سرگرمی‌ها، ارتباطات مهم را نمایش دهد، بلیط صادر کند و پرداخت‌های نقدی و الکترونیکی را دریافت کند. علاوه بر این، این استند ها عموماً دارای WiFi هستند و امکان پشتیبانی از راه دور و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را فراهم می‌کنند و نگهداری از آنها را آسان‌تر می‌کنند. در نهایت، کیوسک های صفحه لمسی در طیف گسترده ای از اندازه ها موجود هستند که می توانند برای استفاده و عملکرد مورد نظر خود در صورت لزوم سفارشی شوند.

چرا استفاده از کیوسک لمسی یا استند ها مهم هستند؟

کیوسک‌ لمسی برای کسب‌وکارها و بازدیدکنندگان مهم هستند، زیرا روشی کاربرپسند را برای سازمان‌ها و کاربران نهایی‌شان فراهم می‌کنند تا بدون نیاز به منابع انسانی در دسترس تعامل داشته باشند. استند ها اغلب در مناطقی قرار می‌گیرند که با توجه به هدف مورد نظرشان، دسترسی به آن‌ها راحت است، به طوری که عملکردهای مهمی مانند راهیابی، پرداخت صورت‌حساب و صدور بلیط به آسانی در دسترس همگان است.

از آنجایی که استند ها اساساً رایانه‌های تخصصی در محفظه‌هایی هستند که برای یک کاربرد خاص تولید می‌شوند، این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور باورنکردنی قابل شخصی‌سازی باشند تا با نیازهای مخاطبان و مشاغل مرتبط مطابقت داشته باشند. کیوسک لمسی با چنین عملکرد همه‌کاره‌ای به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که بسیار کارآمدتر کار کنند و هر تعداد خدمات و گزینه‌ها را به پایگاه کاربران خود ارائه دهند. نمونه هایی از کاربرد استند ها در ذیل تهیه شده است.

  • کیوسک های مسیریابی و راهنمایی نقشه

راهنمایی ئ مسیریابی یکی از کاربردهای اصلی فناوری‌های کیوسک لمسی هستند و تضمین می‌کنند که مردم همیشه می‌دانند کجا بروند و چگونه به آنجا برسند.

این استند ها پایگاه داده ای از پرسنل و مکان ها را فراهم می کند. هدف این کیوسک لمسی ارائه یک راه آسان به بازدیدکنندگان برای یافتن مکان یا فردی خاص با کمترین زمان و استرس است. استند هایی با قابلیت راهیابی با ارائه نقشه ها و حتی کمک های ناوبری برای طبقات، ساختمان ها یا محوطه های دانشگاهی یک گام فراتر می روند. برای مثال، مراکز خرید داخلی و خارجی، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دفاتر شرکت‌ها از راه‌حل‌های راه‌یابی برای کمک به بازدیدکنندگان خود استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند راحت‌تر با منطقه آشنا شوند.

 

  • کیوسک های تسویه حساب

کیوسک لمسی پرداخت با خودکار کردن کارهای ساده سفارش و خرید، کارایی را افزایش می دهند.

استند پرداخت کیوسکی است که مجهز به NFC و سایر گزینه‌های پرداخت است که به کاربران امکان می‌دهد قبض‌ها را پرداخت کنند، بلیط رویدادها را چاپ کنند یا سفارش دهند. این کیوسک‌ لمسی در ایستگاه‌های قطار، ایستگاه‌های اتوبوس، فرودگاه‌ها، سالن‌های سینما، رویدادهای ورزشی، رستوران‌های خدمات سریع و پارک‌های تفریحی رایج هستند. این استند ها اغلب کارآمدتر از داشتن صندوقدارهای سنتی هستند و کارگران را برای کمک به سایر وظایف مانند کمک به بازدیدکنندگان و مشتریان با مشکلات پیچیده تر آزاد می کنند.

 

  • کیوسک اطلاعات

مهمترین وظیفه کیوسک لمسی ارائه یک پایگاه داده از اطلاعات است که به راحتی در دسترس همه باشد.

یک استند اطلاعاتی از سخت افزار و نرم افزار تخصصی برای دسترسی به اطلاعات برای ارتباط، سرگرمی یا آموزش استفاده می کند. ارزش این کیوسک لمسی مشابه سایر استند ها است زیرا بستر مناسبی را برای دسترسی آسان به اطلاعات فراهم می کند. موزه ها، پارک های ملی، کتابخانه ها و فرودگاه ها مکان های رایجی هستند که کیوسک های اطلاعاتی در آن قرار دارند.

 

  • کیوسک های غربالگری دما

استند های غربالگری دما با جدا کردن افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند، خطر شیوع بیماری فعال – مانند COVID-19 – را در داخل ساختمان کاهش می‌دهند، که می‌تواند به بازدیدکنندگان و کارمندان آرامش خاطر کمک کند.
کیوسک‌ لمسی غربالگری دما، اندازه‌گیری دمای بدن بدون تماس را ارائه می‌کنند و به جلوگیری از ورود افراد بیمار به یک تجارت یا محل کار کمک می‌کنند. استند ها قبل از ورود فردی به ساختمان، دمای غیرعادی را بررسی می کنند. آنها همچنین می توانند به نرم افزار تشخیص چهره و ضدعفونی کننده دست مجهز شوند.

 

  • کیوسک مراقبت های بهداشتی

این کیوسک لمسی با کمک به صنعت مراقبت های بهداشتی به ساده سازی وظایف مشترک و آزادسازی کارکنان برای رسیدگی به امور فوری کمک می کنند.
استند مراقبت های بهداشتی کیوسکی است که بسیاری از عملکردها را بدون نیاز به نیروی انسانی در دسترس انجام می دهد. آن‌ها به بازدیدکنندگان و بیماران اجازه می‌دهند تا ثبت‌نام و بررسی سلف‌سرویس را انجام دهند و می‌توانند اطلاعات ساختمان، مسیرها و کمک به یافتن راه را ارائه دهند. این کیوسک‌ لمسی ممکن است به عملکردهای اضافی مجهز باشند که امکان نمایش به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ یا پرداخت صورت‌حساب‌ها را فراهم می‌کند. استند های مراقبت‌های بهداشتی همچنین می‌توانند معافیت‌های پزشکی را با امضای الکترونیکی و همچنین بررسی اسناد دریافتی پردازش کنند، که اغلب برای کارکنان و بیماران کارآمدتر است.

 

  • کیوسک های مدیریت بازدیدکنندگان و امنیت

این کیوسک لمسی با ارائه امنیت بیشتر، در محافظت از چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند، مفید هستند.
استند های امنیتی کیوسک‌هایی هستند که می‌توانند به بررسی بازدیدکنندگان و همچنین چاپ نشان مهمان برای دسترسی کمک کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند افراد را در لیست سیاه قرار دهند و در صورت ادغام با ویژگی های دسترسی ساختمان، از ورود آنها به محوطه دانشگاه یا ساختمان جلوگیری کنند. این کیوسک لمسی معمولاً در مشاغلی دیده می شوند که به سطوح بالاتری از امنیت نیاز دارند و اغلب توسط مدارس برای حفظ امنیت کودکان استفاده می شوند. استند های امنیتی یک انتخاب محبوب هستند زیرا اقدامات امنیتی اضافی را ارائه می دهند که بسیار مؤثر هستند در حالی که هنوز استفاده و اجرا ساده هستند.

 

  • کیوسک سلف سرویس رستوران

کیوسک لمسی سلف سرویس در صنعت رستوران خدمات سریع بسیار محبوب شده اند و از این فناوری برای اطمینان از رضایت مشتری استفاده می کنند.
یک رستوران سلف سرویس یک کیوسک صفحه لمسی است که به مشتریان اجازه می دهد سفارش خود را سفارشی  سازی کنند، سفارش دهند و اغلب هزینه آن را بپردازند. این استند به کارکنان منتظر و سایر کارمندان اجازه می دهد تا وظایف پیچیده تری مانند ارائه خدمات به مشتریان را انجام دهند. استفاده از این کیوسک لمسی نیز آسان است و سفارش غذا را ساده و بی دردسر می کند. برای رزرو، مشتریان می‌توانند اطلاعات تماس خود را وارد کنند و وقتی میز آماده شد، این استند ها وقتی میزشان آماده شد به مهمان پیامک ارسال می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مهمانان می‌توانند به جای انتظار در لابی شلوغ رستوران، از فعالیت جداگانه لذت ببرند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *