مانیتور ال جی

نگاهی به فراسوی دیود های آبی مانیتور

اگرچه از برخی منظرها رسیدن به مانیتور sRGB یا کمی فراتر از آن می‌تواند خوب باشد، زیرا باعث شادابی بیشتر چشم ها می‌شود، شاید شما واقعاً بخواهید به «استاندارد» بعدی برای کارهای حساس رنگ برسید و واقعاً پتانسیل سرزندگی را باز کنید. برای رسیدن به این هدف، LG Display در ابتدا رویکرد استفاده از نوع اصلاح شده نور پس زمینه در مانیتور WLED به نام GB-LED (همچنین به عنوان GB-R LED یا GB-r LED شناخته می شود) را در پیش گرفت. به جای استفاده از دیود آبی پوشیده شده با فسفر زرد، نور پس زمینه دیودهای آبی و سبز را با فسفر قرمز ترکیب می کند. همانطور که در زیر نشان داده شده است، این قله‌های طیفی قوی و متمایز را برای آبی، سبز و قرمز ایجاد می‌کند، نه اینکه یک قله آبی و ناحیه وسیع «زرد» بدهد. اوج قرمز و شدت نسبی در مقایسه با قله های آبی و سبز به فسفر مصرفی بستگی دارد. ممکن است از “فسفرهای KSF” استفاده شود که اوج مشخصه سه گانه انرژی قرمز را که در نمودار بعدی نشان داده شده است، ارائه می دهد. فناوری GB-LED در پنل‌های مختلف مانیتور های ال‌جی AH-IPS  و همچنین برخی از پنل‌های مانیتور های سامسونگ PLS پیاده‌سازی شده است.

 اینها برای ارائه 98%+ پوشش Adobe RGB و 104%+ پوشش NTSC طراحی شده اند که در واقع از 98% Adobe RGB و 102% NTSC معمول WCG-CCFL ها فراتر می رود.

 

پ

 

نگاهی به طیف فراسوی آبی مانیتور ها

 

نگاهی به طیف فراسوی آبی مانیتور ها

در حال حاضر تعدادی مانیتور در دسترس هستند که از نور پس زمینه GB-LED استفاده می کنند، از جمله Dell UP2716D که طیف رنگ آن در بالا نشان داده شده است (مثلث قرمز) و در مقایسه با مانیتور های sRGB (مثلث سبز) و Adobe RGB (مثلث بنفش) بهتر عمل کرده است.
تولید کننده پنل مانیتور AU Optronics (AUO) یک روش جایگزین برای دستیابی به طیف رنگی گسترده دارد که آن را در برخی از پنل های AHVA (نوع IPS) خود ادغام کرده است. این دیودها از مخلوطی از دیودهای قرمز و آبی با فسفر سوسوزن سبز استفاده می کنند (به اصطلاح طرح LED RB-LED یا RB-G). طراحی نور پس‌زمینه هر دو راه‌حل تا حدودی پیچیده‌تر از WLED استاندارد است و در مقایسه با قیمت کمی بالاتر.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *