نکات آموزشی ویدیو وال

نکاتی که باعث میشوند ویدئو وال شما کار خود را انجام ندهد

هنگام نصب یک ویدئو وال، یک رویداد تکنولوژی محور میتواند با مشکلات گسترده ای مواجه شود. هدف این مقاله، ارائه راه حل هایی برای اشتباهات رایج در اجرای فناوری ویدیو وال است.

مشکلات رایجی که هنگام استفاده از دیوارهای ویدئویی باید از آنها اجتناب کنید:

این که آیا قصد دارید ویدیو وال های LED را که در یک مکان عالی قرار دارند، اجاره کنید، یا خریداری کنید، لازمه این است که هزینه ای متقبل شوید که این هزینه به سرعت با عملکردی که میتوانید از طریق ویدیو وال خود داشته باشید بدست می آید. اگرچه، نکات ریزی وجود دارند که باید از انجام آنها خودداری کنید درغیر اینصورت ضرری بیش نخواهد داشت. بیایید نگاهی به نکاتی که برای داشتن یک عملکرد فوق العاده از ویدیو وال خود نیاز دارید، نگاهی بیندازیم.

  • عدم درک اهداف تجاری استفاده از دیوار ویدیویی

قبل از اجرای هر گونه پیاده سازی بصری، هماهنگ کننده فناوری باید اهداف تجاری مرتبط با این استراتژی را در نظر بگیرد. چگونه یک ویدیو وال پیام شما را در مقایسه با تبلیغاتی که در حال حاضر انجام می دهید بهبود می بخشد و تبلیغ می کند؟ به عنوان مثال، در یک محیط رویداد، ویدیو وال برای نمایش محتوای حامیان رویداد، هدایت شرکت کنندگان به مناطق مختلف محل برگزاری و سرگرم نگه داشتن مهمانان با تصاویری جذاب، بسیار مفید است.

  • عدم داشتن درک درست از فضا

حتی قبل از در نظر گرفتن اجرای یک ویدیو وال، ضروری است که فضایی را که اشغال خواهید کرد، درک کنید. این عوامل در هنگام تعیین اندازه مناسب، روشنایی، گام پیکسل، وضوح و توان مورد نیاز ویدیو والی که اجاره یا خریداری می کنید، وارد عمل می شوند. همچنین، سایر عناصر موجود در فضا را در نظر بگیرید – اگر برای یک نمایشگاه تجاری راه‌اندازی می‌کنید و فقط یک غرفه کوچک دارید، یک ویدیو وال بزرگ ممکن است برای شرکت‌کنندگان غالب باشد و پیام اصلی شما را کاهش دهد.

  • عدم داشتن درک درست از توانایی های تکنیکی یک ویدئو وال

ویدیوها، تصاویر، صدا، متن و سایر محتواها باید برای نوع ویدیو والی که استفاده می‌کنید بهینه شوند. هیچ چیز به اندازه فونت های ریز، ناخوانا و تصاویر با وضوح پایین، یک ویدیو وال را غیرحرفه ای جلوه نمی دهد. هر دو باید به اندازه کافی بزرگ و واضح باشند تا به راحتی قابل درک باشند. به یاد داشته باشید: حتی اگر محتوا در صفحه نمایش لپ تاپ عالی به نظر می رسد، ممکن است به بزرگی ویدیو وال ترجمه نشود. همیشه محتوای ویدیو وال را با در نظر گرفتن صفحه نمایش بزرگ بسازید.

  • درک نکردن مسائل رایج محتوایی

چندین مشکل رایج وجود دارد که افراد بدون تجربه طراحی ممکن است هنگام تولید محتوا برای نمایشگرهای ویدیویی با آنها مواجه شوند. بیایید چند مورد را بررسی کنیم.

  1. محتوا خیلی طولانی است – چه پیام اسپانسر بیش از حد مورد استقبال قرار گیرد، یا یک متن بسیار بزرگ و درشت باشد، محتوای بیش از حد طولانی مشکلی رایج در میان طراحان آماتور یا تبلیغ‌کنندگان رویداد است. پیام‌های کوتاه و ساده همیشه در تابلوهای دیجیتال مؤثرتر خواهند بود. به عنوان مثال، یک بیلبورد در بزرگراه را در نظر بگیرید: وقتی شخصی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت رانندگی می کند، وقت کافی برای گرفتن یک تبلیغ 30 ثانیه ای را ندارد. به همین ترتیب، مردم هنگام حضور در یک رویداد روی کاناپه خود نمی نشینند، آنها با انبوهی از عوامل حواس پرتی دست و پنجه نرم می کنند و احتمالاً در حال حرکت هستند - به همین دلیل ارائه یک پیام به راحتی قابل هضم مهم است. قانون کلی این است که طول محتوای ویدیو وال را به حدود 10 ثانیه محدود کنید.
  2. متن کوچک و ناخوانا – هنگام طراحی محتوا، حروف را بزرگ کنید، حداقل یک چهارم صفحه را بزرگ کنید و از فونت مناسب استفاده کنید. برخی از طراحان متن بسیار کوچکی را ایجاد می کنند که ممکن است هنگام ایجاد آن بر روی صفحه نمایش لپ تاپ خود زیبا به نظر برسد، اما در ویدیو وال بد به نظر می رسد. علاوه بر این، بسته به گام پیکسلی که استفاده می‌کنید، ممکن است به سایه‌ها یا جلوه‌های براق روی متن نیازی نباشد. علیرغم اندازه آن، بسیاری از ویدئو وال ها دارای پیکسل های بسیار کمتری نسبت به صفحه نمایش کامپیوتر هستند، به این معنی که جزئیات آنچنانی ندارند. به عبارت دیگر، ایجاد سایه‌ها یا جلوه‌های درخشان بر روی حروف سه اینچی که در رایانه عالی به نظر می‌رسند، اما روی یک ویدیو والی با فاصله پیکسل‌ها قابل مشاهده نیستند، بی‌معنی است.
  3. ایجاد سلسله مراتب بصری – اگر ترتیب بصری محتوا معنا نداشته باشد، بیننده در درک پیام با مشکل بیشتری مواجه خواهد شد. همیشه مهمترین بخش پیام خود را در راس آنچه نشان می دهید قرار دهید. شما نمی‌خواهید پیامتان در نویز گم شود، بنابراین آن را به پربارترین عنصر در اسلاید تبدیل کنید، تغییر رنگ آن برای متفاوت بودن با متن یا پس‌زمینه دیگر، یا حتی تکرار بیش از یک بار ممکن است مفید باشد.
  4. ایجاد یک نمایشگر یکپارچه – هدف اصلی هنگام پیاده‌سازی فناوری ویدیو وال، ایجاد یک نمایشگر یکپارچه است، نه چندین صفحه نمایش جداگانه که در کنار هم ظاهر می‌شوند. آن نوارهای سیاه بین صفحه‌ها می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند و جریان محتوای شما را مختل کنند. قابلیت‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار ویدیووال شما نحوه نمایش محتوا را بر روی صفحه‌نمایش دیکته می‌کند. هر محتوایی را در ابعاد ویدیو وال طراحی کنید تا از قابلیت های این فناوری نهایت استفاده را ببرید. به یاد داشته باشید، عواملی مانند گام پیکسل و وضوح صفحه نیز تأثیر زیادی بر کیفیت محتوای نمایش داده شده شما خواهند داشت.

 

این مطلب ادامه دارد و برای جلوگیری از خستگی شما عزیزان، این مطلب را به دو دسته تقسیم کردیم. با مشاهده بخش دوم نکاتی که باعث میشوند ویدئو وال شما از انجام آنچه برای آن طراحی شده است جا بماند، با همراه باشید.. .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *