ویدئو وال شبکه ای تکنولوژی جدید دنیای ویدئووال ها

ارتقاء قدرت ارتباطات با تکنولوژی ویدئو وال شبکه ای

امروزه ویدئووال ها در نقاط مختلفی قابل مشاهده هستند. آنها قابلیت های شگفت انگیزی دارند، توجه را به خود جلب می کنند و برندها را به شیوه ای منحصر به فرد تبلیغ می کنند. فروش و نصب ویدئووال ها رشد بی سابقه ای را تجربه می کند زیرا مشتریان به دنبال رویکردی جدید و تاثیرگذار برای تابلوهای تبلیغاتی هستند.

این امر باعث می‌شود شرکت‌های تولید کننده به دنبال راه‌حل‌هایی برای ویدئو وال ها باشند که قدرتمندتر، انعطاف‌پذیرتر باشند. متأسفانه، بازار ویدئووال فعلی با راه حل های پرهزینه و پیچیده ای که اغلب از نظر عملکرد محدود به نظر می رسد، با مشکل مواجه شده است. زمان آن رسیده است که رویکردهای جدید سادگی، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن را به بازار ویدئو وال بیاورند.

پاسخ به این مشکل اینست که  استفاده از سخت‌افزار استاندارد شده رایانه شخصی به جای سخت‌افزار تخصصی AV و استفاده از شبکه‌ها برای ساده‌سازی تحویل است. استقرار ویدئووال با استفاده از زیرساخت های رایانه شخصی و LAN به این معنی است که برای راه اندازی به دانش تخصصی کمتری نیاز است، در حالی که سخت افزار و کارکنان پشتیبانی مورد نیاز برای استقرار ویدئو وال در مقیاس بزرگ را نیز کاهش می دهد.

سه روش مختلف برای استفاده از شبکه برای پخش محتوا به نمایشگرهای متعدد در یک ویدئووال وجود دارد. راه اول این است که کل تصویر را به هر نمایشگر روی ویدئو وال تحویل دهید و سپس هر یک از نمایشگرها فقط قسمت برش خورده مناسب محتوا را داشته باشند. به عنوان مثال، با یک ویدئووال با 25 نمایشگر، همه نمایشگرها کل تصویر را دریافت می کنند، اما دستگاه پخش کننده واقع در هر نمایشگر فقط 1/25 از کل تصویر را برش می دهد و خروجی می دهد. این رویکرد برایP  1080و وضوح پایین‌تر به خوبی کار می‌کند، اما برای محتوای 4K و بالاتر به دلیل نیاز به داده‌های بالا ایده‌آل نیست.

رویکرد دوم به کاربران اجازه می‌دهد تا قسمت‌های برش‌خورده ویدئو را از قبل تقسیم کرده و جداگانه آپلود کنند. دستگاه های پخش کننده در هر صفحه نمایش به منظور حفظ همگام سازی تصویر با یکدیگر همگام می شوند. با این حال، این روش باعث می‌شود که مشتریان برای ایجاد محتوا و آپلود بخش‌هایی در ویدئووال زمان‌بر شوند. همچنین بسیاری از قابلیت ها مانند محتوای تعاملی یا فیدهای بلادرنگ را حذف می کند.

سومین رویکرد برای استقرار ویدئو وال شبکه شامل محتوایی است که در محل سرور تقسیم شده، برش داده ، چرخش و مقیاس بندی می شود. سرور فقط بخش مورد نیاز تصویر را به هر صفحه نمایش ارسال می کند. همچنین از پهنای باند شبکه بسیار کارآمدتر استفاده می کند، در حالی که یک ویدئووال با کارایی بالا و انعطاف پذیر ایجاد می کند. به این ترتیب، محتوا در زمان واقعی از قبل تقسیم می شود و مشتریان مجبور نیستند زمان ارزشمند خود را برای تهیه محتوای ویدئو وال خود تلف کنند.

افراد بیشتر و بیشتری به ویدئووال شبکه روی می آورند، نه تنها برای صرفه جویی در هزینه، بلکه برای مزایای انعطاف پذیری. استفاده از شبکه به رایانه یا سرور اجازه می دهد تا در هر نقطه از ساختمان قرار گیرد. بیشتر راه‌حل‌های دیگر مستلزم قرار گرفتن سرور درست در دیوار ویدیویی هستند که مدیریت آن را در مناطق پرترافیک یا مکان‌های صعب العبور دشوار می‌کند.

دستگاه‌های کوچک توجهی کاهش دهد و به سرور اجازه دهد تقریباً در هر مکانی قرار گیرد. مشتریان حتی می توانند نمایشگرهایی در مناطق گرم یا چرب مانند رستوران ها، خدمات سریع داشته باشند، بدون اینکه نگران خراب شدن سرور باشند.

استفاده از شبکه برای تامین برق ساینیج دیجیتال هر کسی را قادر می‌سازد تا پردازش CPU و GPU را متمرکز کند. رویکردهای قبلی با تحویل شبکه به دیوارهای ویدیویی نیاز داشتند تا قدرت محاسباتی را در هر نمایشگر به حداکثر برسانند تا از محتوا و همگام‌سازی مناسب تصویر پشتیبانی کنند. وقتی به درستی انجام شود، دیوارهای ویدئویی ارائه شده در شبکه کارآمدتر هستند و به سخت‌افزار بسیار کمتری نیاز دارند، وقتی که قدرت محاسباتی روی یک رایانه یا سرور متمرکز می‌شود. سرور در هر نمایشگر به دستگاه های سرویس گیرنده متصل می شود، به این معنی که تمام پردازش ها متمرکز است و به راحتی از محتوای خیره کننده 4K به روشی کم هزینه پشتیبانی می کند.

اتصال ویدئو وال ها از طریق شبکه، طیف وسیعی از قابلیت‌ها را برای مشتریان فراهم می‌کند، در حالی که مدیریت و استقرار آن همچنان ساده است. تاثیر بصری شگفت انگیز ویدئووال ها غیرقابل انکار است. برای کسانی که به دنبال ویدئووال ساده تر و مقرون به صرفه تر هستند، ظهور راه حل هایی که از رایانه های شخصی همراه با شبکه استفاده می کنند یک پیشرفت بسیار خوشایند است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *