مانیتور جی پلاس

روند تکامل پس زمینه های LED

ساخت LED

نور پس‌زمینه‌های LED (یا همان دیود ساطع نور) برای مصرف‌کنندگان آنها جالب هستند زیرا به نازک‌تری، سبک‌تری و کارآمدی بیشتر مانیتور کمک می‌کنند. همچنین از منظر بازاریابی نوعی برگ برنده است، زیرا تولید کنندگان مایلند تمایز مصنوعی بین مانیتور های LED (با نور پس زمینه) و مانیتورهای LCD خود قائل شوند. این امر کورکورانه مردم را به این باور می رساند که این فناوری کاملاً متمایز از “LCD” است هیچ ربطی به تغییر در نوع نور پس زمینه از CCFL (لامپ فلورسنت کاتد سرد) به LED ندارد. تنظیمات سریع روشنایی همچنین به سازندگان اجازه می دهد تا از ویژگی «کنتراست پویا» که اغلب در بررسی های خود از آن انتقاد می کنیم، بهتر استفاده کنند. عملی بودن تنظیم کل نور پس زمینه برای مطابقت با تاریکی کلی صحنه مشکوک است. اما مطمئناً اجازه می دهد تا بازی های بسیار زیادی را با نسبت کنتراست بالا انجام دهید.

برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، این وضعیت برد-برد به نظر می‌رسید، زیرا محصول نهایی نازک‌تر، سبک‌تر، عاری از جیوه و آرسنیک و کارآمدتر در مصرف انرژی بود – مصرف انرژی کمتر و تولید گرمای کمتر. با نگاهی عمیق‌تر به مانیتور هایی که از این فناوری استفاده می‌کردند، با رایج‌تر شدن آنها، به زودی مشخص شد که هنوز فضایی برای نور پس‌زمینه CCFL وجود دارد. تلاش برای نازک‌تر کردن چیزها ممکن است از نظر زیبایی شناختی برخی از کاربران را خشنود کند، اما جنبه‌های منفی خود را نیز دارد. اگرچه تولیدکنندگان تا حد زیادی از اینکار به عنوان یک نقطه فروش کلیدی عبور کرده‌اند، برخی از مدل‌های دارای نور پس‌زمینه LED بسیار نازک هستند و در حین و پس از تولید، خم می‌شوند. این می تواند مشکلات یکنواختی درخشندگی را تشدید کند و به ویژه باعث ایجاد مشکلاتی مانند ریزش نور پس زمینه شود.

اشکال اصلی فناوری‌های نور پس‌زمینه LED قبلی مربوط به محدوده طیفی باریک‌تر نوری است که در مقایسه با نور پس‌زمینه WCG (گستره رنگ گسترده) CCFL منتشر می‌کنند. این یکی از دلایل اصلی کندی برخی از تولیدکنندگان در کاهش نور پس‌زمینه CCFL در برخی از مدل‌های «حرفه‌ای»شان بود – تقریباً برای ایجاد طیف‌های رنگی گسترده‌تر لازم است تا از تکنولوژیی برای پردازش تصویر و مشاهده طیف‌های رنگی گسترده‌تر مانند Adobe RGB استفاده کرد. علی‌رغم این اشکالات احتمالی، این فناوری توسط بسیاری از تولیدکنندگان، در درجه اول به دلایل زیست‌محیطی و متناسب با اکثریت بازار، به‌عنوان «استاندارد» در صنعت مانیتور مورد استفاده قرار گرفت.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *