ویدئو وال ها و فناوری ویدئووال

توضیح تکنولوژی های متفاوت ویدئو وال

فن آوری های ویدئو وال ها بحث داغی است که بین کاسبان امروزی رایج شده است. ویدئووال ها نه تنها جالب به نظر می رسند، بلکه می توانند با تبدیل یک صفحه نمایش ساده به تجربه ای با ارزش تولید بالا، برای کسب و کار و پروژه های AV شما مفید واقع شوند.

اما واقعاً چقدر در مورد فناوری های ویدئو وال می دانید؟ آیا می دانستید که چندین فناوری برای انتخاب وجود دارد؟ اگر پاسخ منفی است، نگران نباشید، ما نمی توانیم همه نابغه های AV باشیم. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با این راهنما از نمایشگرهای بدون درز، پانل‌ها و ویدئووال های مبتنی بر مکعب، درک جامع‌تری به دست آورید.

  • نمایشگر بدون درز مبتنی بر پروجکشن به چه معناست؟

نمایشگر بدون درز مبتنی بر پروژه که کمتر شناخته شده است اما به همان اندازه هیجان انگیز است، دقیقاً همان کاری را که می گوید انجام می دهد. این یک ویدئو وال است که از چندین پروژکتور تشکیل شده است تا تجربه ای کاملاً یکپارچه را برای ما که احساس می کنیم کیفیت همه چیز است، ارائه دهد.

به طور معمول، حاشیه‌های بزرگ در صفحه‌نمایش، نمایش را قطع می‌کنند، به این معنی که تصاویر می‌توانند به سرعت از هم جدا شوند، اما نمایشگرهای بدون درز مبتنی بر پروژکتور به این معنی است که علاقه‌مندان به AV می‌توانند ویدئووال های بزرگ‌تر و با کیفیت‌تری را با کسری از قیمت، کیفیت بالا مانند نمایشگری مبتنی بر پانل یا مکعب دریافت کنید.

  • نمایشگر بدون درز مبتنی بر طرح ریزی چگونه کار می کند و کجا از آن استفاده می کنیم؟

به نظر خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، اما در واقع، این فناوری بسیار ساده است. کاربران می توانند یک صفحه نمایش بدون درز با فناوری بسیار مفیدی که به نام “Edge Blending” شناخته می شود ایجاد کنند. ترکیب لبه به اتصال تصاویر دو پروژکتوری اشاره دارد که بخش‌های مختلفی از یک تصویر را پخش می‌کنند تا سپس روی هم قرار بگیرند و لبه‌ها به هم بپیوندند.

این بدان معنی است که کاربر متوجه شکاف بین دو طرح نمی شود و تصاویر در عرض چند ثانیه یکی می شوند. این برای کاربرانی که می خواهند یک صفحه نمایش بدون درز مبتنی بر پروژکتور در یک منطقه بزرگ داشته باشند بسیار مفید است زیرا کاربران می توانند تصاویر عظیم را با سهولت کامل نمایش دهند!

ویدئو وال های مبتنی بر پروجکشن نیز از چیزی به نام تاکتیک های تصحیح هندسی برای اصلاح عناصر تحریف شده تصاویر استفاده می کنند. اساساً، این کار با تغییر محور X و Y یک تصویر برای پوشاندن فاصله ها زمانی که یک تصویر بر روی صفحه نمایش بزرگتر نمایش داده می شود، کار می کند. این به تصاویر کمک می کند تا با محیط خود سازگار شوند و اطمینان حاصل شود که کشش نامناسبی که کیفیت نمایشگر را مختل می کند وجود نداشته باشد.

جایی که ما از ویدئووال های مبتنی بر پروجکشن استفاده می کنیم کاملاً به کاربر و نیازهای نمایشگر آنها بستگی دارد، این یکی از بهترین چیزها در مورد ویدئو وال ها است! با این حال، اگر بخواهیم حدس بزنیم، می‌توانیم بگوییم که می‌توانید از یک ویدئو وال مبتنی بر پروجکشن برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا در موزه‌ها، برای نمایش در همایش‌ها و برای نمایش تصاویر بر روی اشکال غیرمتعارف مانند نمایشگرهای منحنی یا مکعب‌ها استفاده کنید.

ویدئو وال ها و فناوری ویدئووال

  • ویدئووال مبتنی بر پنل به چه معناست؟

ویدئو وال های مبتنی بر پنل ممکن است شناخته شده ترین نمونه های ویدئووال باشند زیرا برخی از بهترین مارک های شناخته شده در این فناوری تخصص دارند. این جایگزین مقرون به صرفه برای نمایشگرهای پیشرفته تر به کاربران این فرصت را می دهد که ویدیووال های بزرگ با پانل های نازک ایجاد کنند.

این فناوری با نمایشگر بدون درز مبتنی بر طرح ریزی به دلیل پنل های حاوی حاشیه متفاوت است. در حالی که این ممکن است برای برخی از کاربران مشکلی ایجاد نکند، حاشیه ها ممکن است کیفیت نمایشگر شما را مختل کنند، اما می توان با فرآیندی با کیفیت بالا با کاهش حاشیه داخلی آن را مدیریت کرد.

 

  • ویدیو وال های مبتنی بر پنل چگونه کار می کنند و کجا می توانیم از آنها استفاده کنیم؟

ویدیووال های مبتنی بر پانل از مجموعه ای از پانل ها تشکیل شده اند که به عنوان یک صفحه نمایش عمل می کنند. سپس کاربران می توانند از پردازنده ها برای جداسازی پانل ها برای نمایش چند قطعه اطلاعات به طور همزمان استفاده کنند.

ویدیو وال های مبتنی بر پانل می توانند LCD یا LED باشند، اما این گزینه ها ویژگی های خاص خود را دارند. این نمایشگرهاLED یک صفحه نمایش روشن و با کیفیت را ارائه می دهند که برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا در مواردی مانند بیلبوردها مناسب است. پنل های LCD صفحه نمایش نسبتاً یکپارچه ای را ارائه می دهند و کاربران این فرصت را دارند که یک ویدیووال با حاشیه های بسیار نازک انتخاب کنند.

برای کاربران مهم است که کالیبراسیون رنگ را با این ویدیو وال در نظر بگیرند، زیرا ممکن است برخی از مشکلات با ثابت ماندن رنگ ها در چندین صفحه نمایش وجود داشته باشد.

ویدیو وال های مبتنی بر پانل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای محیط‌های حیاتی مأموریت فوق‌العاده قابل اعتماد باشند، بنابراین ممکن است بخواهید از آن‌ها در اتاق‌های کنترل استفاده کنید. در اینجا چند نمونه اتاق کنترل آورده شده است:

  1. اتاق های کنترل پلیس
  2. اتاق های کنترل ترافیک هوایی
  3. اتاق های کنترل فرآیند
  4. اتاق های کنترل حمل و نقل
  5. اتاق های کنترل عملیاتی و صنعتی

    ویدئو وال ها و فناوری ویدئووال

  • ویدیو وال مبتنی بر مکعب چیست؟

ویدیووال های مبتنی بر مکعب فوق العاده منحصر به فرد هستند و به سختی شبیه به همتایان ویدیو وال خود هستند. ویدیووال های مبتنی بر مکعب با نمایشگرهای بزرگی که تصاویر با کیفیت بالا را پخش می کنند، کیفیت بالایی را ارائه می دهند.

این صفحه‌نمایش‌های قابل اعتماد نمایشگری تقریباً یکپارچه را ارائه می‌کنند، با حاشیه‌هایی که اندازه آن‌ها تا عرض تنها 0.1 میلی‌متر است. این بدان معناست که کاربران در نهایت می توانند آن صفحه نمایش با کیفیت بالا را با وقفه ای نزدیک به صفر در کیفیت تصویر دریافت کنند.

این یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای کاربرانی است که به دنبال یک فناوری بسیار قابل اعتماد برای اتاق‌های کنترل حیاتی زمان و مأموریت هستند، زیرا ویدیووال های مبتنی بر مکعب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار بادوام بوده و برای مدت زمان طولانی دوام داشته باشند.

  • چگونه کار می کنند و کجا می توانیم از آنها استفاده کنیم؟

ویدیووال های مبتنی بر مکعب بر روی یک سیستم یکپارچه کار می کنند. این بسیار پیچیده به نظر می رسد، اما ما قول می دهیم که اینطور نیست. در پشت هر مکعب داخل دیوار یک پروژکتور نصب شده است. این پروژکتور به سمت بالا به سمت آینه ای پرتاب می شود که با زاویه 45 درجه تصویر را روی صفحه نمایش می دهد. این بدان معنی است که تصویر تقریباً کاملاً بدون درز و با کیفیت فوق العاده بالا است، بدون توجه به اندازه یا عمق صفحه.

اگرچه این دیوارها گران‌تر هستند، اما کاربران مزایای زیادی نسبت به قیمت دارند، بنابراین مهم است که آنچه را که برای این رقم دریافت می‌کنید در نظر بگیرید!

همانطور که گفتیم، می‌توانیم از ویدیو وال های مبتنی بر مکعب در اتاق‌های کنترلی استفاده کنیم که به چشم‌داشتن دائمی بر عملکرد خود متکی هستند. به عنوان مثال، یک اتاق کنترل صنعتی یا حمل و نقل ممکن است به شدت از استفاده از ویدیووال مبتنی بر مکعب بهره مند شود زیرا می تواند شبکه خود را 24/7 نمایش دهد!

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته شده توسط

مبنا رایانه کیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *